نماینده ایران در رشته حفظ مسابقات بین المللی قرآن گفت : شرکت در مسابقات بین المللی و حتی کسب مقام در آن تنها یک سویه مسابقات است، از آن مهمتر این است که بعد از اتمام مسابقات به خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی می رسیم.
 
به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، بهزاد هژبری از متسابقین سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن در رشته حفظ، درباره اقدامات و فعالیتهایی که برای آمادگی هرچه بیشتر به انجام رسانده است، گفت: شورای قرآن با همکاری سازمان اوقاف دورههای طرح ارزیابی حافظان را با حضور اساتید مختلف و زبردست برای اعزام به مسابقات بین المللی قرآن برنامه ریزی کرده بود. در حال حاضر نیز به دعوت از شورای قرآن یک دوره 3-2 روزه به منظور آموزش ویژگی های تلاوت می گذرانیم. این در حالی است که علاوه بر استفاده از تجربیات مسابقات کشوری از همان روش های معمول که آمادگی ام را افزایش می دهد بهره مند می شوم.
 
هژبری درهصوص سطح کیفی و داوری مسابقات گفت: تا جایی که از دوستانم شنیدم مسابقات بین المللی قرآن در کشور ما از سطح خوبی برخوردار است و هر ساله نیز افزایش می یابد. از سطح رقیبانم هیچ گونه اطلاعی ندارم و تنها میدانم که باید کار خودم را انجام دهم.
 
وی وضعیت روحی خود را برای شرکت در مسابقات بالا ارزیابی کرد و گفت: نذر داشتم که به واسطه آن به زیارت امام رضا (ع) و سپس زیارت حضرت معصومه (س) مشرف شوم. همین موضوع تأثیر مثبت بسیاری در روحیه ام گذاشت؛ با این حال حضور در مسابقات بین المللی حس و حال و آمادگی متفاوتی می خواهد که از خدا می خواهم کمکم کند.
 
هژبری توصیه های اساتید خود برای آمادگی هر چه بیشتر را مفید عنوان کرد و گفت: رعایت بعضی قواعد مثل وقف و ابتدا و صوت و لحن کاملاً سلیقهای است و نمی توان تنها به نظر یک استاد اکتفا کرد چون ممکن است استاد دیگر آن را نپسندد. از همین رو به این نتیجه رسیدهام که باید کار خود را انجام بدهم و نظر خودم را اعمال کنم.
 
وی درباره پیش بینی خود از مسابقات گفت: اصلاً نمی توانم نتیجه را پیش بینی کنم. همه چیز دست خداست. فقط از خدا می خواهم آبرومندانه باشد تا من شرمنده کسی نشوم. بحث حفظ قرآن با قرائت آن بسیار متفاوت است. قاری قرآن تنها کافیاست با توجه به قواعد موجود از روی قرآن بخواند اما در حفظ قرآن، ممکن است ذهن حافظ برای یک لحظه قفل کند. به هر حال ذهن ما دست خداست، انشالله خدا یاری کند تا ذهن ما حالت پویایی خود را حفظ کند.
 
هژبری در پایان خاطر نشان کرد: شرکت در مسابقات بینالمللی و حتی کسب مقام در آن تنها یک سویه مسابقات است، از آن مهمتر این است که بعد از اتمام مسابقات به خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی می رسیم و من بیصبرانه در انتظار چنین روزی هستم.
/2759/